Oplevelserne er mange

Små og store ture – ud at rejse

Udover vores to faste linjefagsuger, hvor eleverne dyrker deres linjefag i en hel uge fra morgen til aften, byder skoleåret også på flere en- og to-dages ture og ekskursioner til relevante steder i Danmark. Desuden er der også indlagt fællesture og udflugter for alle eleverne i løbet af skoleåret.

Den store og efterhånden traditionelle store fællestur hvor hele skolen er med, går til Østrig på ski i Alperne.

Adventurelinjen rejser i 2022 på hiking til Malta,

Fiskelinjen tager i 2022 til Gotland.

Turene kan ændre sig fra år til år, så spørg endelig når du er på besøg.

Fælles rejse

I skolepengene er der inkluderet en fælles udlandsrejse. Det er en slalomskitur til Østrig sidst i januar måned. Her skal vi bl.a. dyrke fællesskabet, både på de lette og svære pister samt nyde den smukke natur i de østrigske alper i en hel uge sammen.

Har du aldrig stået på ski før er det intet problem – du er ikke den eneste. Alle kan være med – både helt nybegyndere, let øvede og eksperter.

Fiskelinjen

På Fiskelinjen går turen til Gotland i Sverige og hvor vi fisker efter Østersøens store havørreder og store rimter, som vi normalt ikke fisker efter herhjemme. Pragtfuld natur, store og flotte fisk samt et fantastisk sammenhold bliver det til hvert år.

En hel uges fiskeri i Danmark bliver der også tid til. Tid til fordybelse i fiskeriet og i fællesskabet. Eleverne lærer gennem vinteren selv at arrangere ture til ind- og udland. Omkring forårets spændende fiskeri planlægger eleverne selv tre overnatningsture fra start til slut.

Jagtlinjen

På Jagtlinjen bruger vi de to hele uger til at rejse ud af huset. I uge 37 besøger vi bl.a. Skovskolen i Nødebo og et parforcejagtlandskab på Nordsjælland, fulgt op af en tur omkring Dyrehaven og Bregentved Gods. I uge 44 tager vi på andejagt i Vadehavet – fem dage hos gode gamle venner af ANE, som råder over store fantastiske jagtområder.

På jagtlinjen er der også mange små dagsture ud af huset. Hver uge i sæsonen er vi på jagt på mark, i skov eller på overdrev. De elever som endnu ikke har jagttegn, deltager naturligvis også i alle jagter på første parket.

Hestelinjen

På Hestelinjen har vi i mange år rejst til Blokhus i uge 37 med alle hestene og nydt at ride på stranden og prøvet at bade med hestene. Men i 2022 skal vi prøve noget andet spændende…

I uge 44 har vi fem dage med flere længere dagsture ud af huset og hvor vi har haft besøg af hestefaglige eksperter. De foregående år har vi også haft Rikke fra Equifysio til at undervise i hestemassage og rytterens bygning og opstilling, Annette Klausen har undervist i rytterens mindset. Vi har haft banedesign med Rasmus Rise. Derudover har vi også haft en dag på Aalborg Sportshøjskole og lavet fysisk træning sammen med dem. Desuden besøg hos vores berider på hendes eget ridecenter inkl. et longeringskursus. Vi har haft “clinic” ved Andreas Künnemann og vi er også ind i mellem hjælpere ved større internationale stævner, når disse løber af stablen.

Adventure

linjen

På Adventurelinjen møder du også eventyret uden for klasseværelset. Vi skal ud og opleve naturen på nærmeste hold både til lands og til vands – og måske højt til vejrs? På dagsture og overnatningsture udforsker vi verden omkring os, både i ind- og udland. Vi sover i telte og shelters, sejler i kano og i kajak. Vi prøver også at dykke med rigtig dykkerudstyr.

Vi skal bla. også klatre, skyde med bue og køre mountainbike.

I uge 44 rejser Adventurelinjen til Malta og hiker. Øen byder på masser af spændende natur og kultur.