Adventure og rejserne

Drømmer du om eventyret

Så vil vi gerne byde dig indenfor i vores spændende univers. På Adventurelinjen møder du især eventyret udenfor klasseværelset. Vi skal ud og opleve naturen på nærmeste hold både til lands, til vands – og måske højt til vejrs?

På dagture og overnatningsture skal vi udforske verden omkring os, både i ind- og udland. Vi skal også sove i telte, shelters, sejle i kano og kajak samt prøve at dykke med dykkerudstyr. Klatring, bueskydning, mountainbike, rapelling og meget andet er med i årsplanen for Adventurelinjen.

Vi rejser både til varmen langt mod syd – og måske også en tur i fjeldene i det høje nord. Vi kommer også til at sejle i kajak på den lokale fjord med flere overnatninger inkluderet.

La Gomera eller Malta

I efteråret i den anden linjefagsuge (uge 44) har vi tidligere rejst syd over til de Canariske øer og sejlet over til den vulkanske og bjergrige ø La Gomera. Her er både frodig skov og stejle bjergskrænter. Masser af klipper hvorfra vi springer direkte i havet og meget mere. Men I 2022 går turen til Malta i stedet. Vi skal se nærmere på naturens og kulturens mangfoldigheder. Vi skal bl.a. på trekking, bjergbestigning, dykning i Middelhavet og meget andet spændende. I 2018 var Adventurelinjen i Toscana i Italien, som også her bød på hæsblæsende oplevelser. Hvert år researcher linjefagslærerne naturligvis på nye spændende eventyr og udfordringer til eleverne.

Norge viste os høje fjelde og vilde elve

Vi har tidligere rejst til nationalparken Rondane i Norge. Her prøvede vi bl.a. telemark rafting. Vi byggede og boede i snehuler eller i et samisk telt – en såkaldt ”Lavuu”. Vi isfiskede og kørte på snescootere.

Vi skal gøre opmærksom på, at der er et mindre tillæg til skolepengene på i alt kr. 4000,- til dækning af diverse rejseudgifter for Adventurelinjens elever.

Forbehold for ændringer i rejseplanerne omkring destinationerne fra år til år.

Se video fra La Gomera: “Vi indtager et bjerg…”

Undervejs uploadede linjefagslærerne Frank og Anders en del live videoer og fotos til Adventurelinjens facebookside. Se også flere fotos fra turene nedenfor.