Friluftslivet på efterskole

Adventure – outdoor

Friluftslivet giver mange fascinerende, spændende og fælles oplevelser. Kom med når action, fællesskab, oplevelser og vilde udfordringer går hånd i hånd med en række nye venskaber.

A for action – a for adventure

Outdoor og friluftsliv

Vi skal opleve verden omkring os gennem naturoplevelserne og biologiens briller. Vi skal se, mærke, opleve og føle naturen, elementerne og dyreverdenen helt tæt på via forskellige spændende projekter og udfordrende action, hvor alle kan være med.

Måske får du testet et par nye grænser af, men du vil vokse med det og du er naturligvis støttet af erfarne instruktørere hele vejen igennem. Nysgerrigheden, kærligheden og fællesskabet til og med naturen skal drive værket, når du tanker selvtillid – sammen med os.

Vi skal klatre, sejle, dykke, ud at rejse og meget andet.

Et år byggede vi også en stammebåd af en stor træstamme og tog på jomfrurejse på Limfjorden.

Er du klar på vilde oplevelser med Adventurelinjen?

Som elev på Adventurelinjen har du friluftsliv på skoleskemaet ca. otte timer om ugen, ud over alle de obligatoriske skolefag som du kender fra folkeskolen. Sammen med dine mange nye venner og dine to linjefagslærere skal ud og prøve spændende og måske lidt vildere aktiviteter og sportsgrene af i naturen. På vores mange små overnatningsture får du gradvist mere og mere frihed til at planlægge selv. Du kan også tilvælge Naturens Spisekammer som valgfag og dermed styrke dine kompetencer i, at klare dig med et minimum af ressourcer til rådighed i naturen.

Tjek mere på siderne her og besøg os ved næste besøgsdag – så kan vi fortælle dig meget mere om hverdagen på ANE og Adventurelinjen.

Actionhuset blev indviet i 2019

I 2019 overtog Aalestrup Naturefterskole vores nabos store butiks- og lagerbygning. Dette kæmpe areal er nu omdannet til bl.a et actionhus med mange rum og højt til loftet. Foreløbigt har vi indrettet et stort og spritnyt fitnesscenter, en minibiograf, bordfodbold og multirum mm. som alle har adgang til både i undervisningen og i fritiden.

Man kan også rapelle midt i bygningen, hvor loftet går til kip, og så bliver bueskydningsbanen, skydesimulatoren og hockeybanen brugt flittigt. Der er mange spændende muligheder i den store og lyse bygning.

Du er altid velkommen til at komme og se alle vores faciliteter med egne øjne – vi har flere besøgsdagen gennem året! Find næste besøgsarrangement her.