Golflinjen

Golfsporten med på efterskole – måske landets hyggeligst “golfklub”

Bliv dygtigere til golf – du kan forbedre dit golfhandicap hos os.

Plads til alle – både de let øvede og de rigtig dygtige. Golflinjen er absolut også for piger.

På Golflinjen vil du få ca. otte timers golf på dit skema om ugen ud over de almindelige skolefag. Hos os går den høje faglighed hånd i hånd med fællesskab, hygge, studieture og din naturlige nysgerrighed på alle aspekter omkring golfspillet.

Lær ny teknik og taktik. Få styr på dit udstyr.

Besøg Golflinjen på Facebook.

Mange golfbaner i området omkring skolen – eget træningsområde på skolen

Lige bag elevboligerne er der mulighed for at slå ud på eget golftræningsområde.

I vores aktivtetsbygning har du også mulighed for, at øve dig selvom vejret ikke lige er til golfspil. Du har med andre ord mulighed for at træne 24/7, hvis du vil det.

Med adgang til vores faciliteter kan du selv træne dit sving

Simulator til indendørs golf på en storskærm
Garmin Approach R10

Indendørs range

Teori om opbygning af udstyr er med til at optimere både dig og dit spil ude på golfbanen. Og du vil som elitegolfspiller få Himmerlands Golf Resort i din egen baghave, når du er elev på Golflinjen. Himmerlands Golf Resort – den eneste danske golfbane der er med i Europa Touren.

Vi hjælper selvfølgelig til under de helt store arrangementer, så du kommer helt tæt på der hvor det sker.

Hjarbæk Golfklub er vores egentlige hjemmebane. I vinterhalvåret bruger vi vores egen golfsimulator på Naturefterskolen.

Vores tekniske udstyr til vores golffaciliteter er sponsoreret af MyTrendyPhone.

Aalestrup Naturefterskole ligger i et smørhul, når man er goldspiller

De mange golfbaner i nærheden af skolen giver mange muligheder og vi har et godt samarbejde lokalt.

Golfbaner indenfor 30 min. fra efterskolen:

Volstrup (17min)

Indendørs center – par 3 bane

Hvalpsund (17 min)

Par 3 bane

Års (19min)

Overdækket range –
pay and play bane

Hjarbæk Fjord (22min)

Overdækket range –
pay and play bane

Hobro (24min)

Himmerland (27min)

Overdækket range

Golfbaner under en time (46min) fra efterskolen:

Viborg (32min)

Sebberkloster (35 min)

Skive (36min)

Løgstør (36min)

Rold skov (37min)

Randers (38min)

Ørnehøj (41min)

Mariager (44min)

Harrevig (45min)

Tange sø (45min)

Aalborg (46min)

Vi når hele vejen rundt om dit golfspil.

Du kan være med til at sætte dit præg på efterskolens egen golfområde – helt fra starten. For at kunne yde dit bedste er det vigtigt, at kroppen er i balance. Vi ser dit golfspil som en helhed. På Golflinjen har vi fokus alt fra professionelt grej, kost og motion til mentalhygiejne. Alt sammen for at du kan yde dit bedste på golfbanen og i livet. Skolen har et veludstyret motionscenter du kan besøge hver dag eller aften og dermed styrke den fysik du skal bruge på banen.

Vi bestræber os på, at du efter et skoleår hos os, har mødt mange forskellige facetter i spillet og har stiftet bekendtskab med de mange måder at spille golf på. Vi spiller rigtig meget og med moderne teknik bliver vi hurtigt dygtigere, når vi “leger” med simulatorerne og de nyeste hjælpemidler, som vi har til rådighed.

Vi rejser også ud og opsøger golfoplevelser både i Danmark og udlandet på vores linjefagsture.

Har du grejet – ellers hjælper vi dig

Det er super vigtigt, at du har det rigtig grej for at kunne spille optimalt og udnytte dit potentiale. Derfor hjælper vi dig selvfølgelig med at finde det rigtige udstyr der passer netop til dig.

Besøg os på
Golflinjen

Kom og opleve stemningen på Golflinjen og Aalestrup Naturefterskole. Vi er uhøjtidelige, men fokuserede og professionelle, når det angår vores store passion golf. Kom og mød vores golfspiller og de andre undervisere i aktion, når vi holder Efterskolernes Dag eller Efterskolernes Aften samt besøgsdage og Åbent Hus.