Undervisningen på Hestelinjen

Alsidig rideundervisningen – tilpasset dit niveau

Vores undervisning giver dig mange muligheder

Se mere nedenfor om vores daglige berider, dine linjefagslærere og de eksterne undervisere, som du også kan booke rideundervisning ved.

Hestelinjens årsplan indeholder bl.a.

• Undervisning i dressur og springning med professionelle undervisere
  • Den faste, daglige undervisning forestås af exam. berider Laura Vejby Riis
  • Ridning på dressurbanerne, i ridehuset og ude i terrænet
  • Hestens psykologi, anatomi og fysiologi
  • Hestens røgt og pleje
  • Skader, sygdomme, forebyggelse og helbredelser
  • Korrekt fodring af din hest og foderplaner
  • Longering og løsspringning
  • Adfærd og indlæring
  • Mentaltræning for rytteren

Få undervisning af vores egen berider

Enetimer til dem, der ønsker mere undervisning

Hestelinjen på dækker dine rytterambitioner uanset niveau. Ekstra undervisning i form af enetimer tilbydes til dem, der gerne vil rykke deres niveau endnu mere – men mod egenbetaling. Ud over to obligatoriske timer på hold á tre ekvipager med vores daglige berider Laura Vejby Riis, kan man supplere med enetimer.

På Hestelinjen tilbyder vi løbende gennem året mulighed for tilkøb af enetimer ved exam. berider Laura Vejby Riis i dressur og springning.

Kvadrille med Hestelinjen

Hvert år opsætter og træner Hestelinjen på Aalestrup Naturefterskole en kvadrille, som vi laver opvisning med – bl.a. til Ny elevdag.

Det er både sjovt, udfordrende og udviklende for både hest og rytter.

Vi har tidligere lavet opvisning på Hjørring Dyrskue.

Besøg os på Hestelinjen

Vi har mange muligheder for at du kan komme og se vores dejlige hestemiljø med dine egne øjne. Oplev stemningen og fagligheden. Se vores mange faciliteter og vores berider i aktion, når vi holder Efterskolernes Dag, Efterskolernes Aften samt besøgsdage og Åbent Hus.

Vi glæder os til at se dig.

Se næste besøgsarrangement lige her.